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Le topic généraliste du cinéma

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Re: Le topic généraliste du cinéma

Message par bluraydefectueux »

Merci pour ce bon moment de nostalgie!
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Re: Le topic généraliste du cinéma

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rodi
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Re: Le topic généraliste du cinéma

Message par rodi »

Bonjour,

Dirty Tommy donne son avis sur Rambo Last Blood :

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bluraydefectueux
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Re: Le topic généraliste du cinéma

Message par bluraydefectueux »

Bonjour, merci pour cette vidéo. Dans le teaser qu'on voit dans les pubs ou après certaines émission, et bien même le doubleur à bien vieillit ça s'entend tellement bien!
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rodi
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Re: Le topic généraliste du cinéma

Message par rodi »

Bonjour,

Je n'ai pas encore vu Rambo Last Blood mais je ferais attention à la voix du doubleur quand je le verrais


Sinon, voici un test du BR UHD d'Avengers Endgame : https://www.hdnumerique.com/dossiers/75 ... dgame.html
Avengers : Endgame a été tourné intégralement à l'aide de caméras numériques Arri Alexa 65 (6.5K). Compte tenu d'une somme impressionnante d'effets visuels, le master intermédiaire a été supervisé en 2K. Le film est présenté sur cette édition au ratio 2.39, compression HEVC et technologie HDR10.

En Blu-ray comme en Ultra HD Blu-ray, les images respectent les canons des derniers volets Marvel. Modernes avec un piqué raffiné, les images sont magnifiques tout en présentant une absence totale de grain (tournage numérique oblige). Le master intermédiaire a été supervisé en 2K. L'écart entre la version Ultra HD et Blu-ray en matière de définition pure est donc moins important qu'escompté. On remarque quand même la présence d'une fermeté supplémentaire et d'un léger voile de définition sensiblement du à la compression HEVC davantage performante.

Toujours est-il que l'étalonnage HDR10 apporte quelques subtilités. Sensation peut-être plus sombre mais les hautes lumières apparaissent rapidement mieux écrétées. Des nuances réapparaissent (dans les ciels et les nuages) et de nombreux détails sont retrouvés sur les textures métalliques et réfléchissantes (vaisseaux, toitures d'immeubles).
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Re: Le topic généraliste du cinéma

Message par bluraydefectueux »

Bonjour encore un titre avec un gap pas franchement abyssale.
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rodi
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Re: Le topic généraliste du cinéma

Message par rodi »

Bonjour,

Je dirais que les BR UHD sont surtout intéressants pour donner un coup de jeune à des films non récents comme Cliffhanger ou 2001 L'Odyssée de l'Espace
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bluraydefectueux
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Re: Le topic généraliste du cinéma

Message par bluraydefectueux »

C'est aussi mon avis.
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rodi
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Re: Le topic généraliste du cinéma

Message par rodi »

Bonjour,
C'est aussi mon avis
Un autre exemple de film ancien qui gagne en qualité avec l'UHD est Apocalypse Now : https://www.blu-ray.com/movies/Apocalyp ... ay/241662/

As impressive as the video element is on these new 4K UHD discs, the Dolby Atmos tracks all three versions have are completely immersive, with floorboard rumbling LFE and nice verticality that's apparent from the very first panning sounds of a helicopter rotor clearly passing overhead and around the listener. Source cues like a certain Richard Wagner "hit tune" sound fantastic in this presentation, and the glut of explosions and gunfire also punctuate the soundfield with extremely directional effects that consistently maintain a realistic ambience. Dialogue is rendered cleanly and clearly throughout these excellent and hugely enjoyable presentations
Apocalypse Now is presented in 4K UHD courtesy of Lionsgate Films with 2160p transfers in 2.39:1. All three versions stem from the same 4K restoration, and I frankly noticed no huge quality variances between them in either their shared or different footage. Before I get into my reactions to the 4K presentations, I should take a moment to mention that our Forum devoted to this release has quite a few complaints about the compression on the 1080p Blu-rays included in this set, and so for those concerned about those particular presentations, I refer you to some of our typically well informed members who have posted about it, while also noting I'm docking my score for the 1080p Blu-ray presentations in this set when compared to the older 1080p Blu-ray release from Lionsgate. The good news is whatever complaints some may have about the 1080p presentations, I can't imagine anyone harping too much about any of the 2160p presentations, as I found them to be largely stunning, with clear upticks in detail and (especially) fine detail, some interesting if subtle highlights added courtesy of Dolby Vision, and a definite improvement in shadow detail generally throughout the many dark sequences in the film. The one niggling qualm some may have with this presentation is one that has "afflicted" (if that's the right word) previous home video incarnations of this title (in any of its now many forms), namely a rather wide variance in grain thickness due to the prevalence of old school opticals. Coppola uses quasi-montage repeatedly throughout the film, often superimposing images to create a near psychedelic ambience, and as such grain expectedly spikes, sometimes quite significantly. The opening several minute sequence is just the first of several examples that can be cited where grain is positively chunky, often colored either yellowish or brownish, and thick enough that it can mask fine detail. When, for example, the film finally cuts out of this first set of opticals at around the 3 minute mark, an immediate improvement in clarity along with a much more finely resolved grain field is instantly apparent, and aside from reoccurrences of similar opticals (and there are quite a few), the improvement is consistent for the duration of the presentation. Detail levels are quite impressive throughout, and some of the fine detail upticks really surprised me — for just one minor but telling example, you can actually read the text in the little plastic enclosed name tags that Lucas and Corman (think about that for a minute) wear when they are recruiting Willard to go hunt for Kurtz.

The palette is often gorgeously suffused in 4K UHD, and some of the highlights are noticeably different, if subtly so, from earlier presentations and even from the 1080p Blu-rays included in this package. Oranges and yellows in particular have some interstitial tones that I didn't notice as being quite as prevalent in the 1080p presentations, and several scenes have an almost peach hue to them now. Some of the jungle scenes feature blue and teal tones that are extremely evocative, and the final act with Kurtz sees more "mundane" yellows slowly being burnished into impressive gold tones as the scenes continue. Shadow detail in this final sequence of scenes gives at least a little more information in frames that are often shrouded in darkness.

While the grain field is rather widely variable, and there are the added "challenges" of huge wafts of dust and smoke blowing through many scenes in addition to the "background" of grain, compression on the 4K UHD discs is excellent, with no major anomalies that I noticed. There are a few very minor blemishes that have made it through the restoration guantlet, but in my estimation they're nothing of any real import
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Re: Le topic généraliste du cinéma

Message par bluraydefectueux »

Je viens de craquer pour l'édition Steelbook UHD (après des mois sans avoir acheter un quelconque blu-ray neuf :oops: ). (certains trouvent cela scandaleux qu'il n'y ait pas la VF.. je ne me sens pas concerné car je ne regarde qu'en VO.

L'Artwork sur le steelbook et l'Amaray sont très réussis de mon pdv.

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rodi
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Re: Le topic généraliste du cinéma

Message par rodi »

Bonjour,
certains trouvent cela scandaleux qu'il n'y ait pas la VF.. je ne me sens pas concerné car je ne regarde qu'en VO.
La VO seule ne me dérange mais les sous titres incrustés d'office c'est nul : http://www.dvdclassik.com/forum/viewtop ... &start=315
Du coup, le découpage final des éditions semble être celui-ci :
- Edition FR : aucune VF, STF forcés, bonus STF
- Edition US : aucune VF, STF/STA amovibles, bonus probablement non ST
- Edition UK : mêmes disques, mais le coffret non-steelbook vient avec un fourreau

Là où ça se corse : l'encodage US/UK des Blu-Rays est parait-il désastreux, particulièrement les montages 78/Redux. Or, Pathé n'a probablement pas repiqué les encodages mais fait les leurs, et ils travaillent habituellement avec Hiventy qui font un excellent boulot là dessus.

Reste l'inconnue allemande, qui parait-il devrait avoir un doublage allemand et serait donc la seule édition à avoir un doublage, sauf que rien n'est moins sûr vu que ça ne sort que dans un mois.

Et puis aussi : << Avis aux amateurs : ne prenez pas le steelbook, les disques sont superposés ! (et y’en a 6, 3 de chaque côté) >>

http://www.dvdclassik.com/forum/viewtop ... &start=330
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